El viatge duret, moltes hores. Quan vam arribar de seguida vam veure que eixa ciutat està a mort amb el seu equip. És cert que estan en el millor moment de la seua història, que els visitava el líder i tal, però em va sorprendre moltíssim veure tot el poble amb banderes o bufandes del Mirandés per tots els llocs, inclús murals pintats a les parets amb l'escut del club. Açò contrastava un poc amb com ens vam rebre, lluny de lloar el seu equip absolutament tot bitxo vivent que em vaig trobar a Miranda te saludava amb un "Aupa Elche", "A primera", "Que tengais suerte", "Un equipo señor" etc etc etc. La veritat que emocionava. Alguns feien gràcia perquè deien: "No abuseis mucho, firmamos el empate". Vaig vore la família al complet d'Etxeita, tots enxufadíssims amb l'equip, però la sorpresa que em deparava el dia era una altra.
Passejant per la via principal de Miranda escolta mon pare un "Mucho Elche". Els meus pares contesten el mateix dient "que gane el mejor" pensant que eren d'allí i acord amb la simpatia de la gent. Però quina és la sorpresa quan diu l'home: "No no, si yo soy del Elche. Hemos venido de Palencia a caso hecho para verlo. Somos muy del Elche". Les cares eren de pòquer però encara ho foren més quan ens diu que no eren d'Elx..."Somos de Puertollano, pero vivimos en Palencia hace 30 años. Somos del Elche a muerte". Resulta que el fill viu a Madrid i va enganyar els seus pares per a portar-lo a Miranda. L'home està malalt i la seua il·lusió era vore l'Elx alguna vegada en directe. El cas és que van preguntar si se podien posar amb nosaltres al futbol. Açò feren. La cara d'il·lusió que tenia l'home era brutal, però és que quan van saltar els jugadors al camp i vam començar "Elche, Elche", l'home aplaudint a rabiar trencà a plorar com un xiquet, i la dona i el fill de vore'l. En cada gol de l'Elx l'home tornava a plorar com un xiquet, però com una madalena, plorant sense respir tapant-se la cara. Quan acabà el partit mon pare li regalà la bufanda de l'Elx, i alaaaa una altra vegada a plorar, ahí jo no vaig aguantar i se me saltaren les llàgrimes al sentir l'home: "Ya he cumplido mi sueño, ver a mi equipo en directo". L'home ja tenia una bufanda a Palencia, però va dir que eixa era especial, d'un il·licità i el dia que per primera vegada va vore l'equip de la seua vida. I pare d'escriure perquè de recordar-lo se me plenen els ulls d'aigua.

traducción al castellano escribió:El desplazamiento de ayer no se me olvidará tan fácilmente por diferentes motivos. Era el primero con el Elche como líder imparable, viaje de casi 9 horas con el riesgo de poder volver con una derrota.
El viaje durito, muchas horas. Cuando llegamos enseguida vimos que esa ciudad está a muerte con su equipo. Es cierto que están en el mejor momento de su historia, que los visitaba el líder y tal, pero me sorprendió muchísimo ver todo el pueblo con banderas o bufandas del Mirandés por todos los lugares, incluso murales pintados en las paredes con el escudo del club. Esto contrastaba un poco con cómo nos recibieron, lejos de alabar a su equipo absolutamente todo bicho viviente que me encontré en Miranda te saludaba con un "Aupa Elche", "A primera", "Que tengais suerte", "Un equipo señor "etc etc etc. La verdad que emocionaba. Algunos hacían gracia porque decían: "No abuseis mucho, firmamos el empate". Vi a la familia al completo de Etxeita, todos enxufadíssims con el equipo, pero la sorpresa que me deparaba el día era otra.
Paseando por la vía principal de Miranda escucha mi padre un "Mucho Elche". Mis padres contestan lo mismo diciendo "que ganae el mejor" pensando que eran de allí y por la simpatía de la gente. Pero cuál es la sorpresa cuando dice al hombre: "No no, si yo soy del Elche. Hemos venido de Palencia a caso hecho para verlo. Somos muy del Elche". Las caras eran de póquer pero aún lo fueron más cuando nos dice que no eran de Elche ... "Somos de Puertollano, pero vivimos en Palencia Hace 30 años. Somos del Elche a muerte". Resulta que el hijo vive en Madrid y engañó a sus padres para llevarlos a Miranda. El hombre está enfermo y su ilusión era ver el Elche alguna vez en directo. El caso es que preguntaron si se podían poner con nosotros en el fútbol. Eso hicieron. La cara de ilusión que tenía el hombre era brutal, pero es que cuando saltaron los jugadores en el campo y comenzamos a chillar "Elche, Elche", el hombre aplaudiendo a rabiar rompió a llorar como un niño, y la mujer y el hijo de verlo. En cada gol del Elche del hombre volvía a llorar como un niño, pero como una madalena, llorando sin respiro tapándose la cara. Cuando acabó el partido mi padre le regaló la bufanda del Elche, y alaaaa otra vez a llorar, ahí yo no aguanté y se me saltaron las lágrimas al oír al hombre: "Ya he Cumplido mi sueño, ver a mí equipo en directo ". El hombre ya tenía una bufanda en Palencia, pero dijo que esa era especial, de un ilicitano y el día que por primera vez vio el equipo de su vida. Y paro de escribir porque de recordarlo se me llenan los ojos de lagrimas.