Com recordeu el 18 de maig de 2001?

El subforo para hablar de la actualidad local de Elche y comarca.
Responder
Manel
Jugador legendario
Jugador legendario
Ubicación: Pla de Sant Josep. ELX IS NOT ALACANT. Baix Vinalopó i prou.

Com recordeu el 18 de maig de 2001?

Mensaje por Manel »

Hui fa una dècada que el La Festa d'Elx ja no és una cosa només nostra, sinó de tot el món. Recorde que aquest guardó em va emocionar encara moltíssim més que el del palmerar aconseguit 6 mesos ans. Recorde el moviment que hi havia els dies previs amb la il·lusió -i la precaució- per a que La Festa fóra un bé mundial. Recorde que era divendres i tenia classe d'educació física a l'institut de 14:00 a 15:00. Els frikielx de classe estàvem pendents del tema. Quan vam acabar la classe li vam dir a l'home de la cantina que tenia la ràdio posada, si se s'havia ja, ens va dir que ho dirien en breu. Vam eixir de l'institut i camí de casa se sentí el resó de les campanes de totes les esglésies d'Elx, no eren les 12:00, per tant no era l'Àngelus, era que el tresor millor guardat d'aquest poble superant prohibicions i entrebancs, ja era un tresor no només d'Elx sinó de tota la humanitat, i la coetà posterior em confirmà la notícia ans d'aplegar a casa. Quan vaig entrar per la porta me trobe a m'agüela, la dona amb un mocador netejant-se les llàgrimes, potser no sabia ben bé que significava allò de Patrimoni de la Humanitat, però ella sabia que era una cosa molt gran per a Elx i per a la seua -nostra- Maredéu. Persones com m'agüela, els iaios en general, tenien bona culpa de l'èxit, i al mateix temps els iaios dels nostres iaios, i els iaios dels iaios dels nostres iaios, i els iaios dels iaios dels iaios dels nostres iaios i així fins a la segona meitat del s. XV.

Per la vesprada tot el poble es llançà al carrer. La Maredéu faria una eixida extraordinària, i la basílica estava de gom a gom. Era una festa per La Festa. Va ser un dia realment bonic.

10 anys després, enhorabona a tots i a totes per aquesta gran novetat. I aquesta nit tots als Passeig de l'Estació a vore el castell de focs:

Oh, poder de l'alt imperi,
Senyor de tots los creats!,
cert és aquest gran misteri
ser ací tots ajustats.

De les parts d'ací estranyes
som venguts molt prestament,
passant viles i muntanyes
en menys temps d'un moment.

Ab gran goig, sens improperi,
som ací en breu portats.
Cert és aquest gran misteri
ser ací tots ajustats.

De les parts d'ací estranyes
som venguts molt prestament,
passant viles i muntanyes
en menys temps d'un moment.

Imagen
Maredéu de les Bombes

-----------------------------
http://altzavaresnord.blogspot.com/
ALTZAVARES NORD-ELX
ragnarock
Campeón Supercopa de Europa
Campeón Supercopa de Europa

Re: Com recordeu el 18 de maig de 2001?

Mensaje por ragnarock »

En el colegio habiamos estado dias antes dando las tipicas charlas que vienen a dar, pero sobre el palmeral y el misteri, y lo bonito que es todo y lo bien que esta. Era un crio y solo recuerdo que el profe de valenciano estaba super contento y que tiraron cohetes en la ciudad.
"Live the life you love, love the life you live" - GNW9 dixit. :banana:
sergielx89
Campeón UEFA
Campeón UEFA
Ubicación: podran tener todo el dinero del mundo pero nunca podrán comprar un dinosaurio

Mensaje por sergielx89 »

Me acuerdo que estabamos en clase y que conforme tocaron las campanas nos pusimos aplaudir :palmas:
por cierto la parte que mas me gusta es esta
En unas horas seré sergielx89
Imagen
Imagen
estamosencrisis
Campeón Copa Intercontinental
Campeón Copa Intercontinental
Zona del Estadio: Fondo Norte bordeando Tribuna

Mensaje por estamosencrisis »

sergi_elx89 escribió:Me acuerdo que estabamos en clase y que conforme tocaron las campanas nos pusimos aplaudir :palmas:
por cierto la parte que mas me gusta es esta
Recuerdo exactamente lo mismo,que sonaron las campanas,tiraron los cohetes y a continuacion se armo un jaleo en clase que por poco vienen los antidisturbios. Eramos niños y aprobechabamos cualquier excusa para armar escandalo y no eramos conscientes de lo que acababa de pasar. Fue bonito porque no sabiamos muy bien por que todo el profesorado estaba tan contento,y la ciudad tambien. :D
Imagen
Cris
jugador cadete
jugador cadete

Mensaje por Cris »

Yo iba al colegio y recuerdo que hicimos un mural y una granada que colgaba del techo en el que ponia:
Hui es resoldrà el misteri del misteri (o algo asi, la verdad es que no me acuerdo de escribir en valenciano).
elche_siempre
jugador Internacional
jugador Internacional

Mensaje por elche_siempre »

Jo estava al col·legi. Era un crio, 10 anys, i encara no era conscient de la importància del Misteri i del Palmerar (curiosament va ser l'any del que tinc els meus primers recordes com aficionat de l'Elx). Recorde perfectament la classe, Coneixement del Medi, per la professora. Recorde que s'escoltava la ràdio en eixe moment en el corredor, quan van donar la noticia la professora va eixir a celebrar-ho amb les companys.
Obviament, nosaltres no enteniem res, ens van dir la noticia, i bé, ya sabeu com són els xiquets :lol: . No obstant, es una imagte que tinc gravada a la ment. Manel, com veig lo teu es tradició familiar, per curiositat, feu alguna cosa especial aquest día?

P.D. Per cert, ara que el recorde, la professora que va celebrar-ho intensament no era d'Elx, si no m'equivoque d'Alacant. :mmm:
P.D.2. VIVA ELX CULLONSS!!
Última edición por elche_siempre el Mié May 18, 2011 6:25 pm, editado 1 vez en total.
batu_zgz
jugador alevín
jugador alevín

Mensaje por batu_zgz »

Preciosa la historia.
Como curiosidad, en la ciudad altoaragonesa de Jaca, hermana de Elche, se dice que cada jacetano lleva a un ilicitano y una palmera en su corazón
Surca el Ebro rumoroso, húmedo lecho de arenas, siendo holocausto sus venas de tanto vergel frondoso.
Siempre le admiré orgulloso en su lento caminar que hubo otro tiempo sin par en que gloriosas empresas, las naves aragonesas, altivo condujo al mar.
Elx en el cor
Campeón UEFA
Campeón UEFA

Mensaje por Elx en el cor »

Yo estaba corriendo por la ladera del río y cuando pasé cerca de SAnta María y Palacio de ALtamira escuché los truenos, ya sabía el motivo porque lo había leído en el periódico ese mismo día.

Qué recuerdos, cómo me ha cambiado la vida en diez años(como a muchos supongo)!!! Por cierto a mi mujer(alemana) le encanta el misteri, se le pusieron los pelos de punta en la Basílica con la voz del Ángel!!! :ok: :ok:

VISCA ELX!!!! :palmas: :palmas: :palmas:
Imagen
Calamardo
Jugador legendario
Jugador legendario

Mensaje por Calamardo »

Mu bonito el castillo de fuegos.
Força ELCHE campeón!!!
Responder