historia de los míticos elx supporters

El subforo para hablar de la actualidad local de Elche y comarca.
profesor_moriarty

historia de los míticos elx supporters

Mensaje por profesor_moriarty »

D’un temps ençà, aquesta ciutat està reviscolant en matèria fubolistica; recordant els vells anys de glòria, d’alegria,de pasió... i primera divisió. Temps que s’esperen repetir debut l’éxit de resultats d’ultimament, moments que s’estan vivint provicats en part per una part, de la presència de grans jugadors a les files del nostre equip, per altra part, per la presència de gent, d’entrada, disposada de fer més gran encara l’Elx CF, però, perquè enganyar-nos, aquest clima d’èxit està provocat principalment pels crits d’ànim i suport que ixen de les goles d’uns joves aficionats, però alhora experts en patir, els Elx Supporters.

La vida d’aquesta penya ja curtida en desfetes esportives, no ha estat mai gens fàcil, han succeït moments d’èxit, moments de creiximent, d’eufòria, però també moments de gresca, de mals de cap, desenganys, frustracions, desdoblaments de personalitat, fracasos escolars etc... bé, allò que li pasa a tot aficionat al magnífic Elx CF, el qual et proporciona eixa cosa que t’enganxa, t’enxampa i no saps com llevar-t’ho del cap, eixa cosa anomenada Ilicitanisme.

Aquesta pasió va fer que ja fa prou anys, cinc d’aquests joves varen portat endavant la idea de la creació d’una penya de recolçament a l’Elx i a més que fora nacionalista i d’esquerres, cosa inusual a aquella època on estava de moda ser ultra. Bé eixa època és la que pase a narrar.

Corria l’any 1994, i aquests joves acostumaven a juntar-se els dijous al carrer anomenat llavors Olivereta i crec que continúa dient-se així, a la vora d’un bar anomenat “Way ahead”, el qual no existeix ja. Bar on debut a la manca de diners no acostumàven a entrar, preferint llavors el quedar-se al portal (nº14) de l’edifici del costat a parlar. Després d’un temps de juntar-s´hi, els veïns prengueren la decisió de llançar sofre, napalm, i altres verins per tota la porta amb la innocent esperança que els joves no continuïn seient-se allà. Més tard decidiren posar un reixa. Però abans de tot això, aquests joves meravellats dels gols d’un tal Cuxart i amb la il·lusió de l’ascens, el qual finalment no s’aconseguí, decidiren crear la penya. Quan aquesta ja va néixer, visqué la primera discusió seriosa al seny de la penya, quin seria el nom que li posarien al xiquet. S’eliminaren alguns com “Elxploited” o “Elxpecials” (en honor als mítics grups musicals), o d’altres com “Elxtalingrado” (del qual només queda una secció), “CantuesOI!” o aquell que no es va rebutjar fins a l’últim moment “Cantueso Molotov”. Deixant els nostres gustos i pensant que era un grup “futbolero” i hintxa, es decidí allò de Supòrter, animador en català, que des-del primer moment fou el nom definitiu del grup, fins que finalment ho deixàrem a la seva variant anglesa, Supporters (afegint-li Elx, és clar!), demostrant la nostra forma d’animar als estadis de futbol: Cantar, privar i passar-nos-ho d’allò més bé amb els col·legues.

Primers moments d’existència:

A la penya sempre ens haviem preocupat pel nombre de components, a un primer moment varem ser sis i més tard 5, degut que un de nosaltres preferí col·locar-se a la preferència (s´hi està més còmode, ens digué). Finalment tornà amb nosaltres, ja que l’espectacle al camp era menys interesant que les “burrades” que es feien a la penya.

Degut a la nostra manca d’efectius, aquest que us parla es va assaventar de l’existència d’un molt jove grup, de procedència del Raval, aficionats com no a l’Elx CF, amb el qual varem concertar una cita per conèixer-nos. Gràcies als arguments que els hi donàrem, accediren sense condicions ni condicionants a integrar-se al grup. Per fí ja arrivabem a èsser més de 9 als partits!!

La ubicació a l’estadi també va ser un altre motiu pel que discutirem, finalment ens decidirem a col·locar-nos a un cantó del gol sud, molt propet a un petit grup d’animació feixista, al qual voliem donar-los l’oportunitat d’empenedir-se i recuperar una bona tendència política. Com no ho aconseguirem vam decidir el fer-li’ls esporàdiques visites per a provocar-los, matèria a la qual els del Raval son tots uns experts. Sense més variacions passà aquell any, sols recordant la gran desfeta del nostre equip a la lligueta d’ascens front a un tal “Las Palmas”. Als dos anys d’açò decidírem per fi anar-nos a la fossa nord, on estem, on també hi ha un altre grup on provocar, però d’una altra manera.

El funcionament de la penya els anys que vinguèren varen ser com de qualsevol altra penya de l’Elx CF: barallar-nos entre nosaltres i amb els de fora, viatjar i patir amb l’equip, depresions, migranya, alguna borratxera a destemps, però amb un interessant augment del nombre de components. Hi vingué més gent del Raval, de la Baia, gent d’altres penyes, hem obert els nostres llaços a la gent de defora, i principalment a nous aficionats. Altres se’n han anat, inclosa gent que pensàvem que mai ens deixarien....etc...

Les nostres tendències polítiques... els fundadors sempre hem estat nacionalistes, defensant la nostra catalanitat etc... però a l’hora de traslladar les nostres inquietuts ideològiques sempre ens ha estat més complicat, sempre començàvem oferint a la gent unes indiscutibles concepcions de la vida, de fondos sentiments, pensaments, cultureta i una independència, una reunificació de la nació catalana més profitosa per a tots, i com no amb aquesta independència el nostre estimat Elx CF tindria un lloc asegurat a la nova primera divisió catalana, i amb aspiracions de UEFA any rere any. Era evident, amb menys equips tornariem a jugar contra els nostres rivals naturals, el Barça i el València... de ben segur estariem a primera. Aquells primers pasos i conviccions es donaven ferms i la gent quedaba ràpidament convençuda en matèria nacionalista.

Bé, ara han pasat gairebé sis anys de la nostra existència, estem en procés de legalització (alguns ens diuen aburgesats), la penya augmenta dia rere dia els seus simpatitzants, hem conegut mig estat seguint l’Elx allà on anava i volem recòrrer mig món amb ell, hem fet amistats amb gent d’altres equips, que com nosaltres s’ho prenen tot amb calma i bona cervessa, hem fet com no les nostres “gamberrades”, però que amb totes aquestes experiències hem creat un extens grup d’amics al qual ens uneix el fort interés de pendre part a les coses d’aquest poble, el nostre equip i la nostra forma de pensar i ser.

Com a cloenda i resum, us instem a afegir-vos a nosaltres, a probar eixa experiència de pendre “berrinxes” pel teu equip, a viatjar per Espanya i patir a la tornada per la mala qualitat dels autobusos i de més d’algún cervell, cridar als vents el nom d’Elx amb eixe sentiment que el fa sentir-lo com a teu, en definitiva, us esperem a la fossa nord d’Atzavars. Rebeu una salutació de tots nosaltres i meva en especial.

President d’Elx Supporters

--------------------------------------------------------------------------------

Copyright © 2001 Elx Supporters. Reservados todos los derechos.

Última modificación: 09 de February de 2002

Ver anuncio

->Consigue tu propio nombre de dominio antes de que sea demasiado tarde! Hosting gratuito
aspe
Jugador legendario
Jugador legendario
Zona del Estadio: Preferencia
Contactar:

Re: historia de los míticos elx supporters

Mensaje por aspe »

profesor_moriarty escribió:i com no amb aquesta independència el nostre estimat Elx CF tindria un lloc asegurat a la nova primera divisió catalana, i amb aspiracions de UEFA any rere any. Era evident, amb menys equips tornariem a jugar contra els nostres rivals naturals, el Barça i el València... de ben segur estariem a primera. Aquells primers pasos i conviccions es donaven ferms i la gent quedaba ràpidament convençuda en matèria nacionalista.
Del resto del texto no voy a opinar xq ya hay otros temas en el foro sobre nacionalismos etc..

Del quote este no se si llorar o reir.. pero vamos a ver... el que escribio esto de verdad que se cree todo eso? por dios... os pensais que todo este parloteo va a convencer a la gente? en fin...

Por cierto.. tan deplorable es el extremismo politico x la derecha como lo es por la izquierda, hay que ser mas tolerantes con los demas que no piensan igual que uno mismo.
En primera o en tercera, ilicitano hasta que muera... DIRECTIVA DIMISIÓN Como explicarte que es el ELCHE C.F si no eres capaz de gastarte 15 euros en una entrada.
Sempre Elx!
Campeón del Mundo
Campeón del Mundo

Mensaje por Sempre Elx! »

La verdad es q me alegro de la vuelta de los supporters al estadio. Conozco a uno de los 5 grandes y es un tio 100% ilicitano q aunq haya estado ausente durante un tiempo del estadio seguro q volverá.

Seguro q animaran mucho desde el fondo norte los supporters.
Separó las aguas y dictó el primer mandamiento: Besarás el escudo!

Imagen

Por siempre...para siempre...Elche te amo.
pepeluelrapido
Jugador legendario
Jugador legendario
Zona del Estadio: delante de la tv
Asiento: lado derecho del sofa

Mensaje por pepeluelrapido »

aspe escribió:
profesor_moriarty escribió:i com no amb aquesta independència el nostre estimat Elx CF tindria un lloc asegurat a la nova primera divisió catalana, i amb aspiracions de UEFA any rere any. Era evident, amb menys equips tornariem a jugar contra els nostres rivals naturals, el Barça i el València... de ben segur estariem a primera. Aquells primers pasos i conviccions es donaven ferms i la gent quedaba ràpidament convençuda en matèria nacionalista.
Del resto del texto no voy a opinar xq ya hay otros temas en el foro sobre nacionalismos etc..

Del quote este no se si llorar o reir.. pero vamos a ver... el que escribio esto de verdad que se cree todo eso? por dios... os pensais que todo este parloteo va a convencer a la gente? en fin...

Por cierto.. tan deplorable es el extremismo politico x la derecha como lo es por la izquierda, hay que ser mas tolerantes con los demas que no piensan igual que uno mismo.

pasa de estos aspe,estan requemados y empolillados,ahora lo que se lleva son la HORDAS FRANJIVERDES,solo utilizamos "la lengua" para delicia de nuestras admiradoras. :shock:
aspe
Jugador legendario
Jugador legendario
Contactar:

Mensaje por aspe »

pepeluelrapido escribió:HORDAS FRANJIVERDES
El nombre es pegadizo.. yo creo que seria bonito montar una peña con ese nombre :ok:
En primera o en tercera, ilicitano hasta que muera... DIRECTIVA DIMISIÓN Como explicarte que es el ELCHE C.F si no eres capaz de gastarte 15 euros en una entrada.
profesor_moriarty

vaya hombre, ahora me empieza a caer mucho mejor. creo que se de quien hablas.

aspe. no te tomes tan a pecho los delirios utópicos del fondo norte. las exageraciones y descontextualización de situaciones, han sido iempre armas supporteras...aunque mira tu por donde, has ido a coger el UNICO PARRAFO QUE IBA TOTALEMTE EN SERIO.

ELX A LA UEFA COMO SEA Y CAIGA QUIEN CAIGA.que preferís, un monarquía? una republica?un estado? otro? si eres gordo seguirás gordo, madrugras igual, te tocarás las mismas veces a lo largo del día, tu herman pequeña se continuará riendo de tí, edu seguirá igual de copidador y pegador de www.elrincondelvago.com, rpf tan simple, paquito bonete... PERO LOS MIERCOLES TENDRÁS PARTIDO DE EUEFA EN EL QUE EL ELX SE JUGARÁ LA VIDA ANTE EL PARMA, INTER, ARSENAL, SPORTING DE LISBOA....

PENSADLO...incluso es posible que susi guiñoles enseñe sus pechos a lo hooligan inglesa en alguna remontada histórica ante el psv...relamtente creeis que la anorexia de leticia y los mesajes del rey en nochebuena son excusa para privarnos de la uefa??????

espabilad....si al elche no lo suben los goles ...lo subirá la política....pero subira y volvera a masacrar a los grandes.

que tiempos.
paquito bonet

Mensaje por paquito bonet »

pepelu puedo pasar a formar parte de la peña "mi primo y yo" asi seriamos "mi primo, yo y un apegao"

como ya somos 3 podemos pedir una reduccion en los abonos por grupo

--------------------------------------------------------------------------------------

moriaty creia que una peña de apoyo a un equipo de futbol se creaba para eso para animar al equipo de futbol pero me parece que tu peña es mas una agrupacion politica que otra cosa. no me extraña vuestro fracaso

¿por cierto cuantos formais la peña? 2 profesor y moriaty. j,je,je,

sois tantos como votos obteneis en las elecciones

je,je,
pepeluelrapido
Jugador legendario
Jugador legendario
Zona del Estadio: delante de la tv
Asiento: lado derecho del sofa

Mensaje por pepeluelrapido »

paquito bonet escribió:pepelu puedo pasar a formar parte de la peña "mi primo y yo" asi seriamos "mi primo, yo y un apegao"

como ya somos 3 podemos pedir una reduccion en los abonos por grupo

--------------------------------------------------------------------------------------

moriaty creia que una peña de apoyo a un equipo de futbol se creaba para eso para animar al equipo de futbol pero me parece que tu peña es mas una agrupacion politica que otra cosa. no me extraña vuestro fracaso

je,je,

bueno a ver... para ser miembro de mi antigua peña" mi primo y yo" se exigen unas condiciones como ser primo mio o primo de mi primo,como este no es tu caso paquito da lo mismo estas admitido,(ademas no es necesario que vayamos juntos al futbol ni chorradas de esas ,se puede ser miembro y sentarte donde te de la gana.(eso va tb para ti aspe),si decidis uniros seriamos tantos como los elx shupotes,........eso si en esta peña pasamos de lenguas muertas utilizamos la lengua con nuestro grupo de admiradoras. :shock:

pd.-no te metas con el profesor ahora que ha decidido salir del armario al igual que el personaje de su avatar. :shock:
darkillice
Campeón Copa del Rey
Campeón Copa del Rey

Mensaje por darkillice »

El elche en la UEFA y jugandonos partidos contra el Milan.... que le den a Espanya....hacedme un hueco que voy!!!!!!!!!!
Jo.der estos jo.didos españoles nos tienen mania, mira que ya podriamos ser hasta uefistas vitalicios. :evil:
El Cobrador Loco
Campeón Liga de Campeones

Mensaje por El Cobrador Loco »

que bonita historia en blanco y verde,que bonita decada hemos pasado,quien no haya estado se lo pierde

quien se quiera ajuntar que se ajunte,eso si,no admitimos a cualquiera somos fascitas,a nuestra manera,pero fascitas

el olor corporal,el fracaso escolar,la homosexualidad,la halitosis constante de cerveza,el borreguismo innato,el gusto por tirarse peos,desdoblamientos de personalidad..........entre otras cualidades son los requisitos para entrar en la peña

quien no los cumpla.........lo enviamos a la ifema

el elche es nuestra pasion,el sarnachismo nuesta bandera y un trago de alcohol nuesta meta

FORÇA ELX
El aficionado aplaude y el ambiente se caldea,el aire se tiñe de blanco y verde,la emocion ahoga las voces y acelera corazones.El Gran Teatro se vuelve intimo como la pequeña cueva pirotecnica que vio nacer al club
aspe
Jugador legendario
Jugador legendario
Contactar:

Mensaje por aspe »

pepeluelrapido escribió:se puede ser miembro y sentarte donde te de la gana.(eso va tb para ti aspe),si decidis uniros seriamos tantos como los elx shupotes,........eso si en esta peña pasamos de lenguas muertas utilizamos la lengua con nuestro grupo de admiradoras. :shock:
Apuntame, yo tb quiero formar parte de las HORDAS FRANJIVERDES, estamos llamados a ser la peña más numerosa de la Agrupación, poco a poco... :shock: :lol:
profesor_moriarty

recuerdo míticos partidos en el fondo norte. el del día de melilla, el de la copa federación por movil... el desplazacimeto a albacete donde hay una cronica muy pero que muy interesante...y una picarona historia en el autobus... con pentraciones sexuales de verdad y no las de en busca de una boda... el micorbus de muercia apedreao con tomates, el dia del atletico...el camarero de albacete... dios mio que ños de risa y juerga por las calles del raval y santamaría. el día del ferrol o el del cordoba... que tiempos eh cobrador?
El Cobrador Loco

Mensaje por El Cobrador Loco »

si profe cualquier tiempo pasado fue mejor

todo el estadio nos ha mirado mal siempre¿y que? y lo bien que lo pasamos.....eso es lo que cuenta

anecdotas a miles,podria escribir una enciclopedia,gracias a esta mitica penya mi pasion por el elche es mayor

la vejez nos pasa factura y estamos apaticos,pero venceremos al paso del tiempo,hay miles de momentos buenos que estan por llegar........
El aficionado aplaude y el ambiente se caldea,el aire se tiñe de blanco y verde,la emocion ahoga las voces y acelera corazones.El Gran Teatro se vuelve intimo como la pequeña cueva pirotecnica que vio nacer al club
gerx
Campeón Supercopa de Europa
Campeón Supercopa de Europa
Contactar:

Mensaje por gerx »

je,je,
Un momento un momento, están intentando meterse con los Supporters...

esta "gracia" se merece todo un "festival del humor"
Imagen
curva2004
jugador aficionado
jugador aficionado

Mensaje por curva2004 »

yo recuerdo muchos dias miticos de los supporters....q tiempos aquellos...todos corriendo detras del pajero y del yonfer....Pero sobre todo recuerdo el dia de la invasion del fondo norte...como si por salvar a cataluña se tratase, los valientes supporters cruzaron toda preferencia y pasaron por el abujero de la valla,los llamados supporters terror tour querian salvar a cataluña del españolismo q habia en el fondo sur del martinez valero pero cuando los valientes llegaron alli..... :shock: pensaron: q le den por culo a cataluña y vamos a empezar a correr otra vez por dond hemos venido....jajajajaja...por alli se veia gente corriendo por todos lados,puños,patadas..ect...y los valientes elx supporters corrieron y corrieron y nunca mas de ellos se supo...entre otras cosas porque se iban 10 minutos antes de q terminasen los partidos...pero en fin, TODOS nos alegramos de q vuelvan jejejejej....saludos SUPPORTERS...
por el elche y por españa!!!
Responder